ترفندهای افزایش بازدید کانال یوتیوب
به یاد داشته باشید که اغلب در یوتیوب همه چیز در مورد مشترکین است و یکی از معیارهای کلیدی برای سنجش موفقیت در YouTube از طریق تعداد سابسکرایبرهای کانال شماست. مشترکان بیشتر به معنای بازدید بیشتر برای ویدیوهای فوقالعاده شماست.
پست کردن مکرر ویدیوها تأثیر زیادی بر تعداد Subscriber شما دارد زیرا هرچه بیشتر ویدیوها را پست کنید، افراد بیشتری آنها را تماشا میکنند. از این رو، تعامل، لایک و اشتراک گذاری بیشتری دریافت میکنید.
با این حال، جذب سابسکرایب در یوتیوب به چیزی بیش از پست کردن ویدیو نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای افزایش مشترکین یوتیوب وجود دارد که باید بدانید:
نکته اول: محتوای جذاب و آموزنده ایجاد کنید
اگر میخواهید کاربران ویدیوی شما را تماشا کنند، باید محتوایی ایجاد کنید که جذاب و آموزنده باشد. در اینجا چند راه برای ایجاد محتوای بهتر وجود دارد:
- محتوای خود را حول یک مخاطب خاص بسازید.
- اطمینان حاصل کنید که چارچوب ویدیوی خود را از قبل برنامه ریزی کردهاید تا تمام نکات مربوطه پوشش داده شود و بینندگان را با اطلاعات غیر ضروری پر نکنید. اگر احساس میکنید اطلاعات زیادی در یک ویدیو وجود دارد، آن را به چندین ویدیو تقسیم کنید.
- وقتی هر از چند گاهی از یک مثال خوب استفاده میکنید، بینندگان آن را دوست دارند. تا جایی که میتوانید از مثال ها استفاده کنید و مطمئن شوید که مثالهای کاربر پسندی هستند.
- برای جذابتر کردن محتوای خود، تصاویر بصری را به آن اضافه کنید.
- همیشه ویدیوهای خود را با یک قلاب جالب شروع کنید که باعث میشود مردم مایل به تماشای بقیه ویدیوی شما باشند.
- همیشه از محتوای اصلی استفاده کنید. اگر از محتوای شخص دیگری استفاده کنید، ویدیوی شما به اندازه کافی جذاب نخواهد بود.
- کارتها، صفحههای پایانی و تایم بندی را برای جذب مخاطبان خود لحاظ کنید.
نکته دوم: به طور مکرر ویدیو ایجاد و منتشر کنید
شکی نیست که ایجاد و انتشار مکرر ویدیوها به افزایش مشترکین شما کمک میکند. برعکس، اگر برای مدت طولانی مطلبی را منتشر نکردهاید، مردم نمیخواهند در کانال شما مشترک شوند.
به گفته Social Media Examiner، کانالهای یوتیوب که بیش از یک بار در هفته منتشر میکنند، عملکرد بهتری نسبت به کانالهایی دارند که این کار را نمیکنند. هنگامی که شخصی در کانال شما مشترک میشود، هر زمان که ویدیوی جدیدی را آپلود میکنید، یک اعلان دریافت میکند. اگر فردی هفتهای یکبار اعلان دریافت کند، به احتمال زیاد با ویدیوی شما درگیر میشود، به خصوص اگر محتوای اصلی، جذاب و آموزنده باشد.
بنابراین اگر میتوانید بیش از یک ویدیو در هفته منتشر کنید، زیرا شانس بیشتری برای به دست آوردن مشترکین بیشتر وجود دارد.
پس از اتمام آپلود محتوای خود، باید آنها را نیز بهینه کنید. بیایید نگاهی به نحوه انجام این کار به عنوان بخشی از مقاله نحوه افزایش سابسکرایب یوتیوب بیندازیم.
نکته سوم: ویدیوهای YouTube خود را بهینه کنید
به این نکته توجه کنید: بهینه سازی(سئو) ویدیوها، به بالاتر رفتن رتبه محتوای شما در YouTube کمک میکند. افرادی که ویدیوهای شما را میبینند احتمالاً با محتوای شما نیز تعامل دارند. برای اطمینان از اینکه ویدیوهای شما به مخاطب مناسب میرسد، می توانید تعدادی از عناصر ویدیویی مانند عنوان، توضیحات، ویدیو و سایر متا تگها را بهینه کنید.
عنوان(Title)
طبق گفته Backlinko، “استفاده از یک کلمه کلیدی دقیق در عنوان ویدیو میتواند به شما در رتبه بندی کمک کند”. همانطور که میدانید: در نهایت، رتبه بالاتر به معنای بازدید بیشتر و مشترکین بیشتر است.
توضیحات(Description)
هنگامی که توضیحات ویدیوی خود را مینویسید، مطمئن شوید که تمام اطلاعات لازم مانند کلمات کلیدی، تقسیم زمانی و پیوندها را مینویسید.
تقسیم بندی ویدیو به بینندگان کمک میکند تا بخشی از ویدیویی را که میخواهند تماشا کنند انتخاب کرده و مستقیماً به آن بپرند. پیوند دادن سایر ویدیوهای مرتبط در توضیحات فرصتی برای نمایش ویدیوهای دیگر شماست و همچنین محتوای شما را جذاب نگه میدارد.
تگ ها(Video Tags)
استفاده از تگهای مرتبط با ویدیوی ساخته شما، میتواند اجزای اصلی و فرعی ویدیو شما را به الگوریتم یوتیوب نشان دهد تا کاربران را هدایت کند.
راه های دیگری که از طریق آنها میتوانید کانال خود را بهینه کنید عبارتند از:
یک تصویر کوچک جذاب آپلود کنید
رونوشت ویدیو را آپلود کنید
یک صفحه شروع و صفحه پایانی به ویدیوهای YouTube خود اضافه کنید – یک صفحه شروع به طوری که مردم بدانند ویدیوهای شما از جلو چگونه به نظر می رسند و صفحه پایانی که تاریک و غیر توصیفی نیست
اگر فکر میکنید، فقط بهینهسازی ویدیوهایتان برای جذب مشترکان بیشتر کافی است، شاید لازم باشد در آن تجدید نظر کنید. همچنین مهم است که کانال YouTube خود را بهینه کنید. در اینجا نحوه افزایش مشترکین یوتیوب با بهینه سازی کانال یوتیوب آمده است.
نکته چهارم: کانال YouTube خود را بهینه کنید
برای به دست آوردن مشترکین بیشتر در یوتیوب، باید نه تنها ویدیوهای خود را بلکه کانال خود را نیز بهینه(SEO) کنید. در اینجا برخی از سادهترین راهها برای انجام این کار آورده شده است:
یک تریلر YouTube ایجاد کنید
یک تریلر پیش نمایشی از آنچه کانال شما ارائه میدهد را به مخاطبانتان نشان میدهد. از طریق تریلر، میتوانید به مخاطبان خود ایدهای درباره:
- نام تجاری خود
- نوع ویدیوهایی که پست میکنید
- نوع ویدیوهای آینده شما
- برنامه انتشار ویدیوها
ظاهری جالب برای کانال یوتیوب خود طراحی کنید
یک کانال YouTube با استفاده از channel keywords, channel description, and channel art میتواند جالب و بهتر به نظر برسد.
وقتی برای کانال خود توضیحاتی مینویسید، حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید و مطالب را کوتاه و جالب نگه دارید. به گفته بکلینکو، “مطالعه عوامل رتبه بندی سئوی یوتیوب نشان داد که کلمات کلیدی کانال ارتباط کوچک و در عین حال قابل توجهی با رتبه های بالاتر جستجوی یوتیوب دارند.” 100 تا 150 کاراکتر اول توضیحات کانال شما بسیار مهم هستند؛ زیرا در کنار کانال شما در نتایج جستجو نشان داده میشود.
در پایان توضیحات خود یک فراخوان مناسب برای اقدام قرار دهید. برخی از channel artها را انتخاب کنید که جذاب باشد اما به برند شما نیز مرتبط باشد.
بخش ها و لیست های پخش را در صفحه اصلی خود قرار دهید
اگر ویدیوهای زیادی دارید، آنها را در بخش ها و لیست های پخش مختلف سازماندهی کنید و در صفحه اصلی خود قرار دهید. همچنین می توانید این لیست های پخش را با افزودن کلمات کلیدی، عناوین و توضیحات مناسب بهینه کنید.
نکته پنجم: ویدیوهای با کیفیت بالا ایجاد کنید
مردم دوست ندارند ویدیوهایی را که صدا و تصویر ضعیفی دارند تماشا کنند.
اگر یک ویدیوی حرفه ای دارید، مردم شما را جدی میگیرند و با ویدیوهای شما درگیر میشوند. پیروی از این مراحل ساده میتواند به شما کمک کند تا شهرت خود را به عنوان یک سازنده حرفهای بسازید.
- مطمئن شوید که ویدئوی خود را در فضایی آرام و بدون نویز ضبط میکنید.
- از تجهیزات ضبط خوب استفاده کنید تا صدا واضح باشد.
- یک پس زمینه سبز تنظیم کنید و از نورهای استودیو در حین ضبط استفاده کنید(شما میتوانید سافت باکسهای خوبی در خانه بسازید).
- ویدیوهای خود را با کیفیت 1080p یا بالاتر ضبط کنید. تجربه ما در کارآمد پلاس نشان داد: یوتیوب ترجیحا ویدیوهای HD را رتبه بندی میکند.
- قبل از فیلمبرداری فیلمنامه ویدیویی(سناریو) خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا بدانید چه بگویید و به تمام نکات مرتبط خود برسید.
- از حرکت آهسته و برشهای پرش هوشمندانه برای برجسته کردن برخی از قسمت های ویدیوی خود استفاده کنید.
- فیلم های ضبط شده خود را با سه پایه تثبیت کنید و فیلم های خود را به صورت افقی بگیرید. برای عکسهای عریضتر، میتوانید از لنز گیره دار استفاده کنید.
- یک نرم افزار ویرایش فیلم خوب انتخاب کنید.
- در نهایت، قبل از انتشار، کار خود را به دقت بررسی کنید.
نکته ششم: یک واترمارک به ویدیوهای خود اضافه کنید
یوتیوب به شما این امکان را میدهد که یک واترمارک به ویدیوهای خود اضافه کنید. این یک راه عالی برای یادآوری به مردم برای عضویت در کانال شما است. واترمارک میتواند یک لوگو، نام تجاری یا یک فراخوان برای اقدام باشد.
نکته هفتم: با مخاطبان خود درگیر شوید
وقتی با بینندگان خود تعامل برقرار میکنید، به آنها احساس رضایت میدهد. این منجر به شانس بیشتری برای افرادی میشود که میخواهند در کانال شما مشترک شوند. به همین دلیل است که تعامل با مخاطبان برای افزایش مشترکین YouTube شما بسیار مهم است.
اگر کسی وقت خود را صرف تماشای ویدیوی شما کرد، در پایان ویدیو از او تشکر کنید و به او ایده بدهید که برای کسب اطلاعات بیشتر به کجا مراجعه کند.
بینندگان خود را تشویق کنید که درباره ویدیوی شما نظر و بازخورد بدهند. به گفته Backlinko، “کامنت های ویدیویی ارتباط بسیار قوی با رتبه بندی دارند”. از انتقادات درس بگیرید و این بازخوردها را در ویدیوی خود بگنجانید. همیشه میتوانید از بینندگان خود نیز ایدههای جدیدی دریافت کنید و بر اساس نظرات ویدیوهای جدیدی ایجاد کنید.
پاداش دادن به نظرات عالی (چه در یوتیوب و چه خارج از یوتیوب) برای حمایت از آنها به بهبود تعامل کمک میکند(برای مثال ما در کانالهای یوتیوب خود به صورت قرعه کشی به کاربرانی که کامنتهای انگلیسی میگذارند، ارز ترون Trx میدهیم). همچنین، همیشه مجبور نیستید یک ویدیوی از پیش ضبط شده انجام دهید، پخش زنده راه خوبی برای تعامل با مخاطبانتان در زمان واقعی است(این روش نقطه قوت ما برای افزایش واچ تایم و مانیتایز کردن کانالهایمان است).
نکته هشتم: ویدیوهای خود را در پلتفرم های دیگر تبلیغ کنید
اگر میخواهید ویدیوی شما به افراد خارج از YouTube برسد، این ایده هوشمندانه است که ویدیوهای خود را در پلتفرمهای دیگر تبلیغ کنید.
رسانه های اجتماعی
اولین کاری که میتوانید انجام دهید این است که به پلتفرمهایی که قبلاً استفاده میکرید، نگاه کنید. فیس بوک و اینستاگرام مکانهای خوبی برای شروع هستند، اما می توانید از بسیاری از پلتفرم های دیگر نیز استفاده کنید.
وقتی چیزی در فیسبوک پست میکنید، پیوند ویدیوی یوتیوب خود را همراه با آن قرار دهید. همین استراتژی را با توییتر، اینستاگرام و سایر سایت های رسانه های اجتماعی اعمال کنید.
انجمن ها و بحث های وبلاگ
همچنین میتوانید در انجمنها و بحثهای وبلاگ شرکت کنید و پیوند یوتیوب خود را هر زمان که مرتبط و طبیعی است به بحث اضافه کنید. به سایت های پرسش و پاسخ بالا بپیوندید و پاسخ سوالات مربوط به ویدیوی خود را ارسال کنید.
لینک بیلدینگ
وب سایتهای مرتبط با محتوای خود را پیدا کنید و با آنها برای تولید بک لینک همکاری کنید. با سایر کانال های YouTube نیز همکاری کنید؛ احتمال زیادی وجود دارد که یوتیوبران دیگری همان کاری را که شما انجام میدهید، انجام دهند.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسرها فالوورهای وفاداری دارند که باعث میشود محتوای آنها به افراد زیادی منتقل شود. اگر یک اینفلوئنسر ویدیویی را از طرف شما پست کند، به شما کمک میکند تا به سرعت، تعداد زیادی مشترک به دست آورید.
بازاریابی ایمیلی
ایمیلها نیز یک راه عالی برای دسترسی به افراد زیادی در یک لحظه هستند. با افزودن لینک کانال YouTube خود در امضای ایمیل خود، از بازاریابی ایمیلی بهره ببرید.
راه های دیگر برای تبلیغ محتوای خود
- با پست کردن پیوندهای ویدیوی خود در صفحات انجمنهای مربوطه، با مردم در ارتباط باشید
- ویدیوی خود را در فهرستهای ویدیویی معتبر منتشر کنید
- ویدیوها را در پستهای وبلاگ خودتان جاسازی کنید
- سایر ویدیوهای مرتبط را در صفحه پایانی خود تبلیغ کنید
نتیجه
امیدواریم این مقاله در مورد «آموزش افزایش سابسکرایبرهای یوتیوب» به شما در رسیدن به اهداف YouTube کمک کند. برای اینکه خود را به عنوان یک حرفهای در YouTube معرفی کنید، باید تعداد بیشتری مشترک داشته باشید. تنها راه برای انجام این کار، تولید محتوای خوب و بهینه سازی حوزههای کلیدی است. دوره آموزش یوتیوب آکادمی کارآمد پلاس، به شما این امکان را میدهد که در سریعترین زمان یک کانال یوتیوب مانیتایز شده داشته باشید و شروع به کسب درآمد از یوتیوب کنید. در این دوره آموزشی با نحوه تولید ویدیوهای جذاب و موثر برای بازاریابی و چند راه برای شخصی سازی کانال خود برای تعامل بهتر با مخاطبان نیز آشنا خواهید شد.
درباره متین گلدیانی
❤️ مدرس و تحلیلگر استراتژی های کسب درآمدی در سطح اینترنت
نوشتههای بیشتر از متین گلدیانی
دیدگاهتان را بنویسید